05 Rijeka - Bater

Od Rijeke do Vinodola – putovi plemića Frankopana i njihovi kašteli

Oznaka rute

Rijeka – Bakar (15 km) – Kraljevica (23 km) – Bribir (46 km) – Bater (55 km)

dužina

Slab

Preuzmi

GPX

Ruta iz središta Rijeke s Rive vodi preko mosta na Delti Rječine do Pećina gdje izlazi na D8 i nastavlja do Kostrene te kroz Žurkovo uza Sportsku dvoranu i Rafineriju, nakon koje ponovno izlazi na D8. Dolazi do slikovita srednjovjekovnoga grada Bakra, potom prolazi mjestom Bakarac na samoj D8. Mjesto je poznato po originalnim drvenim tuneramaosmatračnicama za lov na tune. Cestom D8 ruta nastavlja prema Kraljevici do koje se valja spustiti s D8 u Posjetiteljski centar Putovima Frankopana u Dvorcu Nova Kraljevica. Ruta se s D8 odvaja prema Križišću, gdje ulazi u prostranu dolinu u zaleđu crikveničko-vinodolske rivijere. Područje je poznato kao Vinodolska općina. Slijedi spust cestom kroz sela Veli Dol i Drivenik, iznad koga se na brijegu uzdiže Stari grad Drivenik. Prolazi se uz akumulacijsko jezero Tribalj HE Vinodol u istoimenome naselju i uspinje prema Grižanama. U Triblju, moguće je skrenuti s EV8 rute do rivijere grada Crikvenice (7 km). Uspon je do Grižana stalan, uz mnogo ugodna hlada i lijepih vidika. Prolazi se kroz Blaškoviće i ulazi u Grižane gdje vrijedi posjetiti Kuću Klović, spomen-dom renesansnoga minijaturista Julija Klovića, rođenog u Grižanama koncem 15. stoljeća. Ruta nastavlja uspon prema Bribiru gdje je moguće odsjesti u privatnome smještaju. Vrijedno je razgledati bribirsku crkvu i ostatke kule srednjovjekovnoga grada. Potom, nastavlja se dalje za Bater i Breze. Usput su i oznake za atraktivne vidikovce uza cestu Oči Vinodola i kamenu instalaciju Nebeski labirinti. Cesta prolazi ponad slikovita naselja Ledenice, potom ulazi u Bater gdje dionica završava. Smještajni objekti nalaze se u Bribiru, Gornjem Zagonu i Ledenicama.

Km

Mogućnosti za opskrbu

Rijeka, Kostrena, Bakar, Kraljevica, Tribalj, Bribir

Mogućnosti za odmor

Odmorišta na D8 kod Kostrene, Bakra i Bakarca te uz akumulacijsko jezero u Triblju

Mogućnosti za smještaj

Kostrena, Bakarac, Kraljevica, Tribalj, Grižane, Bribir i Ledenice

Servis i trgovina za bicikle

Rijeka i Crikvenica

Skretanja s rute

Skretanje za Kraljevicu – Posjetiteljski centar „Putovima Frankopana”

Skretanje s rute u Triblju (7km) do Crikvenice

Zaobilazni put

Na Pećinama, manje prometna cesta riječkim zaleđem preko Drage i Hreljina do Križišća

km

Tehnički opis dionice

S Rive u Rijeci, kod HNK-a, ruta vodi Ulicom Ivana Zajca, prelazi most na Delti Rječine i ulijevo nastavlja jednosmjernom Ulicom Slavka Cindrića, potom udesno u jedosmjernu ulicu Šetalište XIII. divizije

Rijeka Pećine. Nakon Šetališta XIII. divizije, izlaz na D8 te uz luku Martinšćicu prema Kostreni. Na 3. km rute nalazi se odvojak za zaobilaznu inačicu unutar glavne dionice 5 preko Drage i Hreljina do Križišća. Zaobilazna inačica vodi manje prometnim cestama riječkoga zaleđa.

Odvojak s D8 i skretanje udesno za Žurkovo Ulicom kostrenskih boraca, potom Ulicom Šojska uzbrdo sa zavojima do Rafinerije u Urinju

Na kružnome toku, nakon Rafinerije skrenuti na četvrti izlaz udesno; ubrzo slijedi spajanje lokalne ceste s prometnijom D8.

Skretanje udesno s D8 za Bakar, slikoviti gradić u istoimenu zaljevu. Ne skrene li se i ne prođe cestom kroz grad Bakar, nastaviti ravno po D8 prema Bakarcu.

Središte Bakarca na D8. Lijepi pogled na zaljev, pogodno za stanku.

S D8 skretanje udesno za Kraljevicu i Posjetiteljski centar Putovima Frankopana; bez skretanja, ravno po D8 za Križišće.

Skretanje ulijevo s D8 za Križišće.

Raskrižje u Križišću, nastaviti cestom ravno za Veli Dol, Drivenik i Tribalj. Spajanje sa zaobilaznim putom preko Drage i Hreljina do Križišća.

Na raskrižju, skretanje ulijevo uzbrdo za Blaškoviće i Grižane (Kuća Klović) te dalje prema Bribiru, administrativnome središtu Vinodola.

Središte Bribira; mogućnost noćenja u privatnome smještaju i hostelu.

Skretanje udesno s ceste za mjesto Ledenice. Mogućnost noćenja u privatnome smještaju.