A7 Šibenik - Kaštel Stari

Krševitim zaleđem do planine Kozjak i sedam slikovitih Kaštela

Oznaka rute

Šibenik – Perković (26 km) - Primorski Dolac (32 km) - Malačka (52 km) - Kaštel Stari (62 km)

dužina

Slab

Preuzmi

GPX

Ruta iz Šibenika vodi u dalmatinsko zaleđe manje prometnim cestama. Nakon 4 km gradskim ulicama nastavlja ravnom cestom kroz Bilice uz obrađena polja i vinograde prema Dubravi kod Šibenika, gdje se skretanjem s rute do Sokolarskog centra može upoznati različite vrste hrvatskih ptica grabljivica. Prolazi se ispod autoceste E65 kroz mjesto Protege. U mjestu Danilo Biranj skretanjem s rute može se svratiti do crkava sv. Jurja i sv. Petra, arheoloških lokaliteta ilirskih grobova različite ornamentike. U susjednom mjestu Danilo Gornje otkrivena je prapovijesna neolitička naseobina ratara i stočara tzv. Danilska kultura nazvana baš po vrijednim arheološkim nalazima s lokaliteta Danilo, koji spada među najvažnije prapovijesne arheološke lokalitete u Hrvatskoj. Označeno je skretanje do župne crkve sv. Danijela, zaštitnika župe gdje se nalazi još jedan arheološki lokalitet - sjedište ilirskog plemena Ridita,  a kasnije rimskog municipija Ridera. Ruta nastavlja kroz tipično mjesto Dalmatinske zagore Slivno zavojitom cestom s autentičnim, tradicijskim kamenim kućama. Potom kroz mjesto Celići (nadvožnjakom preko autoceste) i udesno na užu lokalnu cestu prema Perkoviću i Mravnici. Prelazi preko pruge i nastavlja uskom cestom između suhozida i makije, a na “Y” raskrižju prije Mravnica skreće ulijevo cestom uz samu željezničku prugu. Ruta ponovno vodi širom cestom uz zaselke Škorići, Ukići, Balovi i Primorski Dolac, uz crkvu sv. Martina s grobljem. Nastavlja uz zaseoke Franići, Kalpići, Zekići, Šećeri, Plejići i udesno prema Splitu s konstantnim usponom zavojitom cestom. Na semaforu udesno za Radošić, nadvožnjakom Prgomet (72 m) preko autoceste te ravno za Trolokve i Radošić. Uz crkvu sv. Stjepana s grobljem izlazi se iz Prgometa i ulazi u Trolokve, odakle se može skrenuti s rute do etno eko sela Škopljanci u Radošiću. Započinje uspon cestom na Kozjak do prijevoja - vidikovca Malačka (466 mnv). Ulicom Radun cesta se zavojito spušta s panoramskim pogledima na Kaštelanski zaljev i sedam slikovitih Kaštela. Ruta ulazi u Kaštel Stari i vodi na trg uz more kod caffe bara gdje se spaja na glavnu rutu DG15, dionicu Trogir – Split i nastavlja duž slikovite kaštelanske obale prema Kaštel Lukšiću i Kaštel Kambelovcu.

Km

Izlaz iz Šibenika – 4 km

Mogućnosti za opskrbu

Dubrava: trgovina

Primorski Dolac: trgovina (1 km izvan rute)

Papratnica: restoran (4 km izvan rute)

Izletište Etno eko selo Škopljanci, Radošić

Mogućnosti za odmor

Priroda po putu

Vidikovac-prijevoj Malačka (466 mnv), Kozjak na cesti Radošić-Kaštel Stari

Mogućnosti za smještaj

Rijetki apartmani, potrebna provjera i dogovor unaprijed

Vlak

Perković

Kaštel Stari

Dionica A7 alternativa je dionici 14 i dijelu dionice 15 glavne rute EuroVelo 8 od Šibenika do Kaštel Staroga. U odnosu na glavnu rutu koja dijelom vodi uz obalu, alternativa A7 je cijela po zaleđu, ima manje prometa i u potpunosti izbjegava makadam, ali ima više uspona i manje mogućnosti za smještaj i opskrbu. A7 se od dnevne dionice 14 odvaja u Šibeniku i ponovno spaja s glavnom rutom na 10. km dionice 15 u Kaštel Starom.

Km

Tehnički opis dionice

A7 se prvih 850 m preklapa s izlaskom iz Šibenika dionice 14, ali nakon tržnice u ul. Fra Jerolima Milete skreće ulijevo i po njoj ide preostalih 250 m do ul. Matije Gupca u koju skreće ulijevo pa na njezinom kraju, za 350 m udesno u Put gimnazije koji se provlači ispod D8 i nastavlja kao Ul. Bana Josipa Jelačića

Ulica radi lijevi polukružni zavoj nakon čega izlazi na kružni tok na kojem treba izaći na prvi izlaz u ul. Kralja Zvonimira i 1 km nakon toga se odvojiti udesno na Dubravski put. Pažljivo prateći putokaze prema Perkoviću ruta prolazi kroz Šibensku Dubravu i Danilo

Ruta se u Perkoviću odvaja udesno prema Mravinci i nastavlja pratiti cestu kroz naselja Primorskog Dolca

Ruta izlazi na ŽC 6091 po kojoj nastavlja udesno prema Splitu. 800 m dalje, nakon lijevog zavoja treba skrenuti udesno na sporednu asfaltnu cestu, putokaz za Nožine. Cesta prolazi ispod pruge i pristupne ceste od auto puta i nakon toga nastavlja pokraj groblja u pravcu jugoistoka, putokaz prema crkvi sv. Stjepana

Ruta izlazi na glavnu cestu u mjestu Radošić kod velike kuće i zadržava pravac. 400 m nakon toga treba se odvojiti na sporednu cestu udesno

Ruta se spaja sa ŽC 6098 po kojoj nastavlja udesno, nastavlja se penjati do prijevoja Malačka na Kozjaku i nakon toga spušta u Kaštel Stari do mora gdje se sastaje s glavnom rutom.