14 Šibenik - Trogir

Između srednjovjekovnih gradova Šibenika i Trogira, uz najniži naseljeni otok na Jadranu

Oznaka rute

Šibenik – Brodarica (10 km) – Grebaštica (18 km) – Široke (28 km) – Vrsine (45 km) – Seget Vranjica (49 km) – Trogir (56 km)

dužina

Slab

Preuzmi

GPX

Iz Šibenika, grada bogate i raznolike kulturno-povijesne baštine, ruta vodi prema Zablaću te kroz Brodaricu preko Morinjskoga zaljeva prema Žaboriću i Grebaštici. Obala u Brodarici duljine 4 km, obiluje sadržajima: od šljunčanih plaža, šetnice, caffe-barova i restorana, do lokacija s bajkovitim pogledom na more i otok Krapanj od kopna udaljen tek 400 m. poznat po stoljetnoj tradiciji spužarstva. Slijedi premošćeni Morinjski zaljev i istoimeni most duljine 321 m. Morinjski zaljev dijeli se u dva dijela: kanal Jadrtovac i zaljev Morinje. Zaljev krasi borova šuma i mirna uvala koja se nastavlja i u susjednome Žaboriću. U okolici Žaborića nalaze se mnogobrojne pjeskovite i šljunčane plaže: Gazdavica, Jasenova, Peruč, Žaborić i uvala Studena. Ubrzo potom, ruta ulazi u malo, slikovito mjesto Grebašticu, u zaljevu poluotoka Oštrice. Mjesto se nalazi uza samu Jadransku magistralu (D8), a najupečatljiviji i najočuvaniji spomenik jest obrambeni zid iz 15. stoljeća koji se duljinom oko 160 metara proteže hrptom poluotoka. Od Grebaštice, ruta napušta D8 i penje zavojitom cestom s lijepim pogledom na more, zaljev i obalu do krševita srednjodalmatinskoga ruralnoga zaleđa. Prolazi se potom Primoštenom Burnjem, gdje se može boraviti u dva objekta seoskoga turizma. Dalje, prolazi se selima Široke, Ložnice i Sapina Doca gdje započinje makadamska dionica (4 km) kroz polja, vinograde i maslinike do Gustirne, odakle se cestom spušta kroz Vrsine do spoja s cestom D8 u Seget Vranjicu te nastavlja kroz Seget Donji, gotovo spojen s Trogirom. Stari grad Trogir na UNESCO-vu je popisu svjetske baštine od godine 1997. i smatra se najočuvanijim romaničko-gotičkim gradom u središnjoj Europi.

Km

Zapreke

Prag vrata ograde visok 40 cm

Mogućnosti za opskrbu

Vrlo dobre, izuzev dijela od Grebaštice (18 km) do Vrsina (44 km)

Primošten Burnji: restoran

Široke: trgovina, caffe-bar

Gustirna: trgovina

Mogućnosti za odmor

7-18

50-56

Plaže od Brodarice do Grebaštice

Ložnice – park s klupama

Gustirna – trg s kamenim klupama u hladu, staza za balote u hladu s klupama

Plaže od Seget Vranjica do Trogira

Mogućnosti za smještaj

Bez smještaja od Grebaštice (18 km) do Vrsina (44 km)

Servis za bicikle

Trogir

Skretanja s rute

Odvojak prema NP Krka u Šibeniku

Odvojak za Primošten u Primoštenu Burnjem

Odvojak za Primošten u mjestu Široke

Odvojak za Rogoznicu u mjestu Sapina Doca

Alternative

Alternativna dionica A7 link http://eurovelo8.hr/etapa?slug=a7-sibenik-kastel-stari vodi od Šibenika preko Danila i Primorskoga Dolca te se spaja u Kaštelu Starom s dionicom 15

Smjerokazi

Dionica je pokrivena EuroVelo 8 smjerokazima do Grebaštice

Razlike u vođenju EV8 smjerom jug -> sjever

Ulazak u Šibenik različit zbog jednosmjernih ulica

Km

Tehnički opis dionice

Ruta iz Šibenika vodi uz more Obalom hrvatske mornarice i nakon 200 m zakreće ulijevo unatrag, zaobilazeći autobusni kolodvor, potom skreće udesno po Splitskome putu i nastavlja udesno u Ulicu Vladimira Nazora.

0,7

Na kraju Ulice Vladimira Nazora, ruta skreće udesno u Ulicu Stjepana Radića i potom poludesno u Ulicu dr. Ante Starčevića. Nakon tržnice (300 m), ruta skreće udesno u Ulicu fra Jerolima Milete. Na tome se mjestu skreće ulijevo zaleđem na alternativnu dionicu A7  prema NP Krka.

1,5

Nakon željezničke stanice, ruta se priključuje na Vukovarsku ulicu iz koje nakon 1 km skreće udesno u Ulicu Velimira Škorpika, potom nakon 400 m u Mandalini skreće ulijevo te nakon 500 m na kružnome toku udesno, još 2 km cestom za Zablaće.

Ruta skreće ulijevo u Ulicu Podsolarsko i 1 km nakon toga izlazi udesno na D8 te se nakon 300 m odvaja udesno do mora te nastavlja ulijevo uz obalu kroz Brodaricu.

Nakon 2 km, potrebno je nakratko izaći na D8 prateći Obalu Gaj, ali je već nakon 150 m moguće ponovno se spustiti u Brodaricu kroz Ulicu krapanjskih spužvara i nakon 1 km ponovno Obalom Španja Roka uspeti se na D8.

Nakon 5,5 km po prometnoj cesti D8, ruta ulazi u Grebašticu – pogodno mjesto za osvježenje u moru i popunjavanje zaliha prije uspona koji slijedi kroza slabije naseljeno područje. U Grebašticu se ulazi s D8 udesno na početku naselja, prateći smjerokaz za naselje/uvalu Galešnicu i dalje uz more do kraja zaljeva.

Na kraju zaljeva nakratko se vratiti do D8 i oprezno prijeći na ŽC 6127 koja se zavojito uspinje. Cesta prolazi kroz Primošten Burnji (odvojak za Primošten), Široke (odvojak za Primošten), Ložnice i Sapinu Docu (odvojak za Rogoznicu).

U Sapinoj Doci u središtu naselja, kod spomenika na desnome zavoju, ruta se odvaja sa ŽC6127 ulijevo uskom ulicom između kuća. Nakon toga, asfaltna cestica duljine 2 km skreće ulijevo, a ruta nastavlja ravno po makadamu kroz vinograde i maslinike (još 3 km), do asfaltne ŽC6130 u koju skreće udesno.

Nakon 1 km ruta skreće ulijevo i prolazi mjestom Gustirna ravno preko raskrižja na LC 67053. Nakon 4 km prolazi kroz Vrsine i nakon sljedeća 4 km u Seget Vranjicu izlazi na D8 po kojoj nastavlja ulijevo te nakon 300 m skreće udesno prema turističkome naselju i spušta se do mora.

Tu ruta nastavlja ulijevo i prati obalu prolazeći kroz turistička naselja i marinu uglavnom po pješačkim stazama po kojima je dopušteno korištenje bicikla. Nakon 6 km izlazi se na Ulicu hrvatskih žrtava u Trogiru, a odatle do središta Trogira, samo 1 km po prometnijoj cesti.