18 Ploče/Trpanj - Ston

Od vinograda i maslinika polutoka Pelješca do srednjevjekovnog Stona

Oznaka rute

Ploče/Trpanj – Trstenik (24 km) – Žuljana (30 km) – Putnikovići (37 km) – Ston (56 km)

dužina

Slab

Preuzmi

GPX

Iz luke Ploče trajektom za Trpanj ruta prelazi na Pelješac, drugi po veličini hrvatski poluotok. Dug je 77 km i prilično brdovit te ispresijecan krškim poljima. Najviši je vrh Sveti Ilija (961 m) ponad Orebića. Pelješac je poznat po tradiciji uzgoja školjaka u Malostonskome zaljevu, maslinarstvu, vinogradarstvu te po generacijama pomorskih kapetana iz Orebića. Orebić je ujedno najbliža poveznica Pelješca trajektnom linijom s otokom Korčulom, a obližnje mjesto Viganj privlači poklonike wind i kitesurfinga te kampiranja. Dnevna dionica kreće iz Trpnja cestom uza župnu Crkvu Sv. Petra i Pavla u smjeru uvale Velika Prapratna i vodi uz trpanjske maslinike i suhozide zavojitom cestom preko prijevoja u plodnu unutrašnjost poluotoka s naseljima Oskorušno i Kuna Pelješka. Pitoreskna Kuna poznata je po uzgoju vinove loze i proizvodnji vina te Crkvi Gospe Delorite, Franjevačkom samostanu u komu se nalazi galerija slika i umjetnina Mate Celestina Medovića i fra Ambroza Testene. U obližnjem vinogradarsko-vinarskome Potomju, ruta vodi kroz atraktivni 400 metara dugi tunel Dingač, nakon koga se otvara impresivni pogled na otok Mljet i udaljene otoke Lastovo i Sušac. Ugodna vožnja nastavlja se između terasastih peljeških vinograda smještenih na strmim jugozapadnim padinama u predjelu Dingač. S valovite ceste s jedinstvenm vidicima, vozi se do slikovita ribarskog i vinogradarskog mjesta Trstenik te dalje uz vinograde i maslinike do pješčane uvale u Žuljani. Otud se lokalnom cestom 6226 uspinje do raskrižja s cestom D414 u Dubravi i njome nastavlja kroz Putnikoviće i Ponikve do srednjovjekovnoga grada Stona i njegovih impresivnih 5,5 km dugih obrambenih zidina te najstarije solane u Europi. Prenoćite u Stonu, upoznajte njegove ljepote i kušajte slavne malostonske kamenice!

Km

Potreban oprez

Tunel Dingač (400 m)

Mogućnosti za opskrbu

Opskrbljena naseljena mjesta uglavnom svakih 10-15 km, s trgovinama, restoranima, vinarijama/kušaonicama i caffe- barovima

Mogućnosti za odmor

Trajektna veza Ploče – Trpanj

Mnogobrojne plaže, parkovi s klupama u središtu turističkih mjesta i na vidikovcima

www.jadrolinija.hr

Skretanje s EV8 rute

Od Potomja do Orebića – trajekt Orebić – Dominče (otok Korčula), plovi 10-15 puta u danu, 30 min

Trajekt Prapratno – Sobra (za Nacionalni park otok Mljet, 45 min), www.jadrolinija.hr

Km

Tehnički opis dionice

Iz središta Trpnja EV8 vodi Ulicom Kralja Tomislava uza župnu Crkvu Sv. Petra i Pavla, potom ulijevo u smjeru kampa Vrila i uvale Velika Prapratna.

Na raskrižju udesno lagani uspon zavojitom cestom s pogledom na more do prijevoja s kapelicom (desno uz cestu) te zavojiti spust do Oskorušnog.

Na T raskrižju potreban oprez; nakon strmoga spusta skrenuti ulijevo, cestom u smjeru Kune Pelješke.

Pogled na Kunu Pelješku ulijevo s ceste i nastaviti ravno u smjeru Pijavičnog. Napomena: udesno se može skrenuti do Franjevačkoga samostana i Crkve Gospe Dolorite. Uz crkvu, put se može skratiti cestom kroz polje izravno do Potomja.

U Pijavičnome, na raskrižju s D414 (kod restorana i caffe-bara), skrenuti udesno i nastaviti 1 km do Potomja.

U Potomju, ulijevo se odvojiti s ceste D414 u smjeru tunela Dingač.

Ruta vodi kroz osvijetljeni, ali jednosmjerni tunel Dingač duljine 400 m. Potrebna je oprezna vožnja!

Valovitom cestom između terasastih vinograda Dingač-Borak, nastaviti do Trstenika.

Od Trstenika do Žuljane nastaviti cestom i prijeći zapadne padine poluotoka.

Uspon cestom LC6226 prema raskrižju s cestom D414 u Dubravi.

Vožnja rutom po D414 kroz Putnikoviće do Ponikava.

U Ponikvama rutom ravno po D414 do Stona.

Iz trajektne luke Prapratno, skretanje s dionice za Nacionalni park otoka Mljeta.

Ulazak u Ston i planovi za smještaj na završetku dnevne dionice.