03 Pula - Nedešćina

Uz najjužniju točku Istre – rt Kamenjak, do ušća rijeke Raše i visoravni Nedešćine

Oznaka rute

Pula - Medulin (14 km) - Barban (56 km) - Nedešćina (85 km)

dužina

Slab

Preuzmi

GPX

Ruta iz Pule vodi Medulinskom rivijerom te u Vinkuranu prolazi uz stari rimski kamenolom odakle se dopremao kamen za gradnju monumentalnog amfiteatra u Puli. U naselju Banjole, može se skrenuti s EV8 rute na jug do Premanture gdje je ulaz u područje Rta Kamenjak, najjužnije točke Istarskoga poluotoka, koje je od 1996. zaštićeno područje. Od Banjola, ruta nastavlja kroz ribarska mjesta Pomer i Medulin, jedno od najposjećenijih turističkih odredišta Istre, prolazi kroz Ližnjan i Šišan, spušta se u uvalu Velika Budava i potom uzlazi prema selu Kavran. Valovitom cestom, uz lijepe vidike i ugodni hlad, vozi se slikovitim mjestima: Pavičini i Šegotići, Krnica, Bratulići i Hreljići, Dobrani-Beloči i Plehuti, a iz sela Hrboki vidi se greben Učke i najviši vrh Vojak (1401 m) te zaljev rijeke Raše. Ubrzo se prelazi cesta D66 te vozi do središta Barbana, slikovita srednjovjekovnog naselja idilično smještenoga na brijegu ponad rijeke Raše. Od Barbana, zavojitom cestom D66 spušta se do Mosta Raša i do ušća Raše u more te ribarskoga naselja Trget. Od Trgeta, strmim usponom vozi se prema Salakovcima na ŽC5103 te nastavlja prema srednjovjekovnome gradu Labinu, poznatom po rudniku, jedinstvenom u tom dijelu Europe. Na cesti Labin – Rijeka, Park skulptura Dubrova nalazi se na baroknome ladanjskom posjedu iz 17. stoljeća. Kroz selo Vrećari, uz pogled na impresivni greben Učke, ulazi se u Nedešćinu gdje dionica završava. Smještaj se može naći u nekoj od kuća za odmor ili agroturizama te u sobama privatnih iznajmljivača.

Km

Izlaz na ŽC 5103 prije Salakovca

Izlaz na D66 iz Labina

Mogućnosti za opskrbu

Opskrbljena naseljena mjesta uglavnom svakih 5 km, s trgovinama, restoranima i caffe- -barovima

Mogućnosti za odmor

Odmorište-vidikovac ponad Trgeta i u Hrbokima te povijesni gradići Barban, Labin, Krnica i usputni ugostiteljski objekti

Mogućnosti za smještaj

Pula, Medulin, Barban, Labin, Nedešćina

Servis i trgovina za bicikle

Pula i Labin

km

Tehnički opis dionice

Od Arene Pula, ruta vodi Rivom i Flaciusovom ulicom uz Brodogradilište i udesno Arsenalskom ulicom, potom Tomasinijevom ulicom, te ulijevo u Ulicu Veruda.

Iz Ulice Veruda skrenuti ulijevo u Ulicu Prekomorskih brigada uz Marinu Veruda. Skrenuti udesno za Pješčanu uvalu i Vinkuran.

Središte Vinkurana nalazi se na području općine Medulin.

Na raskrižju, cesta ravno vodi za Premanturu, a ruta nastavlja ulijevo za Pomer i Medulin. Ponad Pomera nastavlja se ravno glavnom cestom prema Medulinu.

Skretanje udesno s glavne ceste prije Medulina na manju lokalnu cestu uz kuće 500 m; 500 m vrlo loš makadam i uspon.

Središte Medulina s ugostiteljskim objektima i župnom crkvom.

U središte Ližnjana dolazi se Ližnjanskom cestom i potom ulijevo Ulicom sv. Mihovila za Šišan.

Odvojak s ceste Šišan – Ušić Dvori – Valtura te skretanje udesno za uvalu Budava (ribogojilište). Početak makadama; spust prema zaljevu Budava;

Ulazak u selo Kavran nakon strmije, zavojite uzbrdice od zaljeva Budava i pokraj makadamske dionice. Početak asfalta u selu Kavran

Šegotići. Nakon Šegotića skrenuti udesno za Krnicu.

Trg u Krnici, općina Marčana; pogodan za odmor i okrjepu nakon valovite dionice rute.

Nakon Krnice, skrenuti s ceste udesno prema Bratulićima te dalje kroz Hreljiće, Dobrani-Beloče, Plehute i prema Hrbokima.

Hrboki – odmorište-vidikovac s pogledom na Raški zaljev i ušće rijeke Raše u more.

Izlaz na prometniju cestu D66, prelaženje ceste i nastavak kroz poduzetničku zonu do Barbana.

Spust po D66 od Barbana do Mosta Raša.

Skretanje udesno s D66 nakon Mosta Raša za Trget i do ušća Raše u more. Cesta uz tok rijeke, potom uz more – Raški zaljev.

Trget – slikovito ribarsko mjesto u Raškome zaljevu.

Strmi uspon od Trgeta do Salakovaca. Pripaziti na izlazak na Ž5 103 i ulijevo za Labin.

Središte Podlabina. Moguć uspon do Labina i razgledanje stare gradske jezgre. Skretanje ulijevo iz Ulice Zelenice u Ulicu Marcilnice, uz obiteljske kuće. Potom na kružnome toku udesno kroz Poduzetničku zonu Labin prema Dubrovi.

Park skulptura Dubrova, desno od ceste Labin -Rijeka. Na Y raskrižju udesno za Vrećare i ravno do Nedešćine.

Središte Nedešćine s biciklističkim servisom i trgovinom.