09 Gospić - Lovinac

Ličkim poljem do Lovinačkoga kraja s impresivnim pogledom na planinu Velebit

Oznaka rute

Slab

Preuzmi

GPX

Dionica EV8 rute iz Gospića nastavlja se prema samom jugu Like, gdje se u trokutu Gospić – Udbina – Gračac smjestila općina Lovinac. Ruta se nastavlja prostorom atraktivnih prirodnih pejzaža, gustih očuvanih šuma, mnogobrojnih krških fenomena, čiste vode i okoliša te prirodnih i umjetnih jezera. Prolazi se selima Lipe, Ostrvica i Barlete mirnim lokalnim cestama s nekoliko kraćih makadamskih dionica. Ruta vodi dolinom rijeke Jadove koja izvire iz malenoga planinskog jezera kod Gornje Ploče, najveće pritoke rijeke Like. Idilični krajobraz nastavlja se kroz sela Vrebac, Pavlovac Vrebački, Mogorić i Gornja Ploča, s pogledom na livade, polja i pašnjake sa stadima ovaca. Atraktivno brdo Zir (852 m), sa stjenovitim vrhom, uzdiglo se posred ravnice. Od Gornje Ploče slijedi ugodni spust prema općini Lovinac koja obuhvaća velike dijelove Nacionalnoga parka Paklenica, poput drugoga po visini planinskoga vrha Hrvatske – Svetoga brda (1751 m) i Parka prirode Velebit. Područje obiluje jezerima – prirodnim (krškim) i umjetnim, poput akumulacijskoga jezera u Štikadi prema Gračacu, ili akumulacije rijeke Opsenice u Svetomu Roku, omiljeloga ljetnog izletišta lokalnih stanovnika, s uređenom šljunčanom plažom. U mjestu se nalazi trgovina, pošta, izletište s restoranom te hostel s nezaboravnim pogledom na greben južnoga Velebita. Uputno je krenuti i na biciklistički izlet Majstorskom cestom, prvom cestom koja je vodila preko Velebita, otvorenom davne godine 1832. Povezivala je Liku i Dalmaciju, od Svetoga Roka preko Malog Alana i dojmljive kamene galerije Tulovih greda (1040 m) s gradićem Obrovcem na rijeci Zrmanji.

Km

Makadamska podloga – srednje vozna

2 x po 1 km između Gospića i Ostrvice

Posebno upozorenje

Duljinom od 1 km, ruta prolazi pokraj područja označenoga zbog mogućih zaostalih mina. Preporučuje se ne silaziti s ceste i poštovati oznake!

Mogućnosti za opskrbu

Usput nema trgovina niti restorana.

U Mogoriću, moguće je od mještana dobiti vodu.

Lovinac: trgovina (ograničeno radno vrijeme), caffe-bar.

Nakon 4 km od Lovinca nalazi se naselje Sveti Rok s hostelom i restoranom.

Mogućnosti za smještaj

Lovinac: privatni smještaj.

Sveti Rok, 4 km nakon Lovinca, hostel.

Vlak

Lovinac

Km

Tehnički opis dionice

Ruta iz Gospića izlazi Ulicom Dr. Ante Starčevića, nakon mosta skreće ulijevo u Ulicu 118. brigade HV-a te neposredno nakon Doma zdravlja ponovno ulijevo u Lipovsku ulicu.

Nakon 1,5 km, prolaskom kroza selo Lipe na Y raskrižju, krenuti udesno ispod željezničke pruge. Nakon 150 m, na sljedećem Y raskrižju skrenuti ulijevo, a 350 m nakon toga na raskrižju se odvojiti udesno.

Nakon 1,5 km ruta prelazi potok, gdje započinje 3,5 km makadama.

Ruta u Ostrvici izlazi na asfaltnu cestu i nastavlja se udesno.

U selu Barlete (5,5 km od početka asfalta u Ostrvici), na raskrižju nastaviti ulijevo te 250 m nakon toga na Y raskrižju skrenuti udesno prateći smjerokaze za Mogorić i Vrebac. Ruta do Lovinca zadržava pravac po ŽC 5164, ŽC 5165 i D 522, prolazeći kroz mjesta Vrebac, Mogorić, Gornja Ploča te ispod spajanja na autocestu.