16 Split - Makarska

Od Splita do kanjona rijeke Cetine, gusarskog grada Omiša i Makarske rivijere

Oznaka rute

Split – Žrnovnica (13 km) – Omiš (31 km) – Brela (61 km) – Makarska (74 km)

dužina

Slab

Preuzmi

GPX

Ruta iz Splita vodi obalom uza željeznički kolodvor i luku Split, potom uz plažu Bačvice i sportsku lučicu Zenta na Firulama te cestama i plažom gradske četvrti Žnjan do Stobreča. Uza stobrečku rivu vodi do stobrečkoga kampa, potom skreće prema Omišu, odnosno prati tok rijeke Žrnovnice. Stobreč je idilično smješten na samom ušću rijeke Žrnovnice u Jadransko more. Prateći tok rijeke, omogućen je lijepi pogled na planinu Mosor (1339 m), u podnožju koje izvire Žrnovnica i na malo nižu Poljičku goru. U selu Gornje Sitno (22 km od Splita), nalazi se zvjezdarnica (702 mnv). Pogled plijene terasasto obrađena polja vinove loze, maslina i raznovrsna voća koje se tradicionalno uzgaja na području današnjih Poljica – od Žrnovnice preko Srinjina do Tugara kojima ruta prolazi. Nakon Tugara, cesta se odvaja prema Omišu i zavojito se spušta prema rijeci Cetini. Sa spusta cestom D70, omogućen je pogled na impresivni kanjon rijeke. Dolaskom u Omiš, prelazi se Omiški most na Cetini i nastavlja prema Kučićima lokalnom cestom – južnom obalom kanjona Cetine ispod visokih, okomitih stijena Omiške Dinare (863 m), kroz koje su mjestimice probijeni tuneli. Zavojitim usponom stiže se do Kučića i Vukosavića, potom slijedi još jedan zavojiti spust do Cetine. Ruta se nastavlja usponom prema Slimenu (3 km). Dojmljiv je pogled sa Slimena na Zadvarje i okolna polja. Mjestom Slimen dominira župna Crkva sv. Ivana Krstitelja iz godine 1780. i rodno je mjesto znamenita hrvatskog književnika Josipa Pupačića. Cesta D39 zavojito se spušta i izlazi na D8 te se nastavlja prema Brelima i Baškoj Vodi. Breljanske se plaže ubrajaju među najljepše plaže svijeta, a pogled na planinu Biokovo (1762 m), koja se gotovo okomito obrušava u Jadransko more, jedno je od najdojmljivijih posebnosti Makarske rivijere, jednako kao i Kamen Brela – stijena u moru obrasla borovima, prepoznatljiv je simbol toga mjesta. Slikovitom Makarskom rivijerom bogatom bujnom vegetacijom, kroz Bašku Vodu, Baško Polje, Promajnu, Bratuš i Krvavicu, dolazi se do grada Makarske.

Km

230 m, prosjek 5%

Makadamska podloga – dobro vozna

Između Stobreča i Žrnovnice, 1,2 km

Makadamska podloga – srednje i loše vozna

Prije Makarske, 1,8 km (od kampa)

Gustoća prometa – umjerena

Spoj od potoka Žrnovnice do ceste – 20 m

Baško Polje: zabrana prometa za bicikle – 150 m

Promajna – zaobilaženje 10 stuba – 20 m

Uska pješačka staza, guranje bicikla duljinom 700 m; moguć je obilazak (vidjeti dalje)

Stube

Baško Polje: 3 stube + 7 stuba

Zapreke

Baško Polje – uski prolaz (stup po sredini)

Mogućnosti za opskrbu

Gusto raspoređena opskrbljena naselja, rjeđa od Omiša do Brela (31. – 61. km).

Restoran uz Cetinu

Kučiće: trgovina, restorani, pitka voda

Slime: trgovina

Izvor vode

Uz cestu na odmorištu

Mogućnosti za odmor

Plaže: Stobreč, Omiš i dalje od Brela do Makarske

Stobreč, pokraj crkve klupe u hladu ponad plaže

Na ŽC 6142, prije Srinjina, klupe i stol

Tugare: klupe u hladu, voda

Park u Omišu: klupe u hladu

Klupe i stol uza cestu i rijeku Cetinu

Odmorište uza cestu, kamene klupe, izvor vode

Mogućnosti za smještaj

U manje naseljenu području sobe i apartmani, hoteli i kampovi

Servis za bicikle

Omiš

Makarska

Brod

Makarska www.krilo.hr

Veza Split -Vela Luka, o. Korčula i međunarodna trajektna linija Split-Ancona www.jadrolinija.hr

Alternative

Alernativna dionica A8 trajektom vodi u Vela Luku na otok Korčula i spaja se s osnovnom rutom na Pelješcu, na glavnoj dionici br. 18

Zaobilazni put

Zaobilazak pješačke staze kod Krvavice, 3 km prometnijom D8 i 100 m uspona

Km

Tehnički opis dionice

Ruta prati obalu 5 km, prolazi manje prometnim cestama gradskih četvrti Bačvice, Firule, Žnjan i plažama

Na kraju Puta Žnjana, odvaja se od obale i nastavlja ulijevo Putom Dujlova

Potom 200 m prije D8, s Puta Dujlova odvaja se udesno i prati Put Orišca i Ivankovca ulicu do Stobreča (2,5 km)

U Stobreču na Y raskrižju, kod župne crkve skrenuti ulijevo Cesta prolazi središtem Stobreča i vodi do D8

Prelaženjem D8, odmah se odvaja udesno na makadamski put usporedno s D8. Nakon 300 m odvaja se ulijevo na pješačko-biciklističku makadamsku stazu uz rijeku Žrnovnicu.

Nakon 1,5 km, staza izlazi na Poljičku cestu kojom nastavlja prema Srinjinama. Cesta skreće udesno, ulazi u Žrnovnicu i kao ŽC6142 nastavlja se kroza Srinjine i Tugare.

Potom, 2,5 km nakon središta Tugara, ruta na raskrižju skreće udesno prema Omišu, 1,5 km od skretanja te na sljedećem raskrižju skreće ponovno udesno prema Omišu. Ruta se spušta cestom kroz dojmljivi krajobraz kanjona rijeke Cetine.

Ruta ulazi u Omiš i skreće ulijevo preko mosta (200 m po D8) te iznova skreće ulijevo na ŽC 6166 uz Cetinu. Središte Omiša pogodno je za odmor i dopunu zaliha prije uspona i duljeg područja sa smanjenim mogućnostima opskrbe.

Po ŽC6166 ruta se blago uspinje, prolazi kroz Kučiće, iznova se spušta do Cetine i na raskrižju, nakon spusta, odvaja se udesno prateći smjerokaze za Slime i Makarsku (23 km).

Cesta izlazi na D39 i njome nastavlja udesno, potom nakon 1 km D39 izlazi na prometnu D8, a ruta nastavlja ulijevo i još 3,5 km do ulaska u Brela.

Kod restorana Šampioni Brela skrenuti udesno i spustiti se do mora ulicama Stjepana Radića, Banje i Podraće. Prolazi se uz more pokraj atrakcije Kamen Brela pješačko-biciklističkom stazom 1 km do ceste.

Ruta vodi ulijevo pokraj hotela do Frankopanske ulice kojom nastavlja udesno do Baške Vode i dalje uz obalu kroz Baško Polje, Promajnu, Bratuš i Krvavicu, uglavnom koristeći pješačko-biciklističke staze na kojima je povremeno potrebno gurati bicikl ili svladati nekoliko stuba.

Od kampa, ruta se nastavlja uz more (700 m) pješačkom stazom – potrebno guranje bicikla. Moguć obilazak po D8. Rutom uz more ulazi se u grad Makarsku.