19 Ston - Dubrovnik

Spoj izvornoga dubrovačkog zaleđa i veličanstvenoga pogleda na Elafitske otoke i Dubrovnik

Oznaka rute

Ston – Doli (8 km) – Slano (22 km) – Majkovi (27 km) – Trsteno (37 km) – Zaton (44 km) – Dubrovnik (56 km)

dužina

Slab

Preuzmi

GPX

Iz Stona, ruta vodi cestom uz uvalu Broce, potom se uspinje prema selu Doli i vjetroelektranama ponad Jadranske magistrale. Brdovite, zavojite ceste uz raspršena, autentična sela i srednjovjekovne crkve uz koje se nalaze mala groblja sa stećcima, srednjovjekovnim nadgrobnim spomenicima obilježja su dionice EV8. Prolazi se pokraj sela Mravinca i Trnova odakle se otvara pogled na planine, more i Elafitske otoke. Spušta se do Slanoga gdje se biciklističko istraživanje dubrovačkoga zaleđa nastavlja usponom (4 km) do sela Majkovi, odakle se preko slikovitih Brsečina zavojitom cestom spušta na D8 u Trstenom. Vrijedi posjetiti Arboretum Trsteno, najstariji uređeni renesansni perivoj u Dalmaciji, s početka 16. stoljeća. Od Trstenog do Orašca, ruta vodi dobrom makadamskom cestom kroz lokalne maslinike, lokalnim cestama kroz Orašac do Zatona Malog. Potom, bez alternative, ruta vodi po D8 kroz Štikovicu, Vrbicu i Lozicu do Mosta dr. Franje Tuđmana, gdje ulazi u nadaleko slavni Dubrovnik – biser Jadrana, čija je povijesna jezgra godine 1979. uvrštena na UNESCO-ov popis svjetske baštine. Stradun, glavna i najstarija dubrovačka ulica, više od pola stoljeća duga tradicija Dubrovačkih ljetnih igara te Orlandov stup, tek su neki od simbola Dubrovnika, a s brda Srđ, vjerojatno je naljepši pogled na taj jedinstveni grad.

Km

Zaton – izlaz na D8

Dubrovački most – lijevo skretanje

Mogućnosti za opskrbu

Mogućnosti opskrbe Ston, Slano i Trsteno.

Mogućnosti za odmor

Odmorište-vidikovac s pogledom na Elafitske otoke nakon sela Majkovi

Brodska/katamaranska veza

Split-Dubrovnik, www.krilo.hr

Brod Dubrovnik – Cavtat

Dubrovnik,

(na upit za prijevoz osobe, bicikla i prtljage)

Skretanje s EV8 rute

U Lozici prema Rijeci dubrovačkoj, Mokošica – Rožat Gornji do izvora rijeke Omble (bistro, 7 km u jednome smjeru). Preporuka: nazad istom, mirnom i idiličnom Ulicom uz more, uza stare dubrovačke ljetnikovce i vile. Može se i drugom stranom zaljeva uz ACI Marinu Dubrovnik i hostel, Ulicom Sustjepanska obala (prometnija inačica).

km

Tehnički opis dionice

EV8 iz središta Stona vodi pokraj Policijske postaje Ston udesno, ulicom Put braće Mihanovića cestom uza zaljev Broce prema selu Doli.

Cesta se uspinje prema Jadranskoj magistrali (D8) i selu Doli. Vide se vjetrenjače.

Potreban oprez na nepreglednome raskrižju s D8, potom nastavak ravno uzbrdo kroza selo Doli prema vjetrenjačama.

Izlazak na prijevoj s vjetrenjačama te završetak uspona. Skreće se udesno u smjeru Mravinca i Trnove.

Prolazi se uz kamenolom Mironja, lijevo uz cestu.

Prolazi se ispod sela Mravinca.

Prolazi se ispod sela Trnova.

Valovitom cestom s impresivnim pogledom na Elafitske otoke spušta se do raskrižja na ulazu u Slano i nastavlja ravno za Majkove.

Jači, neprekidnii uspon duljine 4,5 km cestom do sela Majkovi.

Slikovito selo Majkovi.

Spust cestom ponad sela Brsečine. Može se skrenuti udesno i proći kroza selo.

Oprez! Spust Ulicom na vodi na D8 u Trstenom. Moguć posjet Arboretumu Trsteno i odmor ispod platana starijih od 450 godina.

37.5

Od župne Crkve sv. Vida u Trstenom skrenuti ulijevo preko D8 i cestom uzbrdo između kuća do početka makadama kroz maslinike, u duljini 1,7 km.

Ponovno na asfaltiranoj cesti kod klupice u mjestu Konjevac u Orašcu. Ostati na manje prometnoj lokalnoj cesti kroz mjesto, usporednoj s D8.

Oprez! Strmi spust na D8 u nepreglednu zavoju kod restorana Babilon. Nastaviti ulijevo preko D8 obalnom cestom kroza Zaton Mali.

Nakon Zatona Malog, ruta se spaja na D8 i prolazi kroza Štikovicu, Vrbicu i Lozicu.

Oprez! Skretanje ulijevo s Mosta dr. Franje Tuđmana i spust Jadranskom cestom te ulijevo na Grušku obalu uz luku Gruž.

Uz Autobusni kolodvor Dubrovnik, na rotoru skrenuti ulijevo u Ul. Andrije Hebranga.

Skretanje ulijevo na Zagrebačku ulicu do Gradskih zidina Staroga grada Dubrovnika.